ADAM LOPEZ & HIS RHYTHM REVIEW - California Jones

California Jones

ADAM LOPEZ & HIS RHYTHM REVIEW
Album : California Jones

label :  Amador 44 Records

"Play That Baby" !
 Wanneer je zelf aangeeft dat je muziek invloeden telt van ondermeer JD Mc Pherson, Los Lobos, Stray Cats, The Paladins, Danny Gatton en Gene Vincent krijg je onverbiddelijk de aandacht van Bealestreet. be . Adam Lopez mag dan al een poosje meedraaien in het Southern California' rock / rhythm & blues / Bakerfield gebeuren, voor ondergetekende was hij een nobele onbekende die anno 2015 met His Rhythm Review en het debuutalbum "California Jones" (Amador Records)  meteen in de hoogste schuif beland. Vanaf de eerste tonen wordt je overweldigd door een schitterende rockabilly roots that rocks & rolls with heart & soul, powerful vocals and a magic Telecaster guitar pickin'. Inderdaad, de fantastische opener "Smoke" spreekt  immers boekdelen, "I've Got to Take You Back" ( with Casey James Prestwood on lap steel ) en "LittleThings" (duet with Mandy Marie Luke) halen leuke herinneringen op aan het soundje waarmee 'Aussie' Red Rivers ons destijds kon bekoren en voor het superieure country /rootswerk ("Disorderly Love", "Take These Chains from my whiskey", It Took Though Love to Love You") van de heren  Adam Lopez / guitars & vocals, Saul "Snoopy" Mendoza / doghouse bass, Ari Rubinstein / drums refereren wij graag naar ondermeer Mike Henderson, The Hangdogs, Jon Emery, Teddy Morgan, Stevie Tombstone...enz. Als u het ons vraagt behoren Adam Lopez  & his Rhythm Review daarmee in een uitgelezen gezelschap waarmee je naar elk festival kan....Swing Wespelaar( B), 21, 22,23 augustus) heeft alvast de boodschap begrepen en serveert een plaatsje op de affiche voor deze man die naast zijn eigen Rhythm Review ook wel en wee deelt als gitarist voor Casey James Prestwood & the Burning Angels en op "California Jones" ook bijzonder aardig zijn (blues) streng trekt op "Play That Baby", de gitaarfreaks met "Hitch Your Giddy Up" in een mum van tijd weet te begeesteren en met "Stone Face Gal" en "Teahupo'o" ondermeer the Paladins naar de kroon steekt. "In Times like These" waar behoorlijk wat festivals spelen op zekerheid en steeds kiezen voor dezelfde vertrouwde namen lijken mij  deze 'Master of Telecaster' Adam Lopez & his Rhythm Review een welgekomen verrassing ! (SWA)
On Tour : augustus / september.

met ondermeer Swing Wespelaar (B), Misty Fields Festival (Nl), Boekel (Nl), Brugge (B) , Affligem (B), Rock & Roll Street Akersloot (Nl).