Mystery Heaven

Twilight

Dirty Woman

Crush On You

Head Into The Unknown

Warmth Instead Of Cold

Stef Paglia kennen we natuurlijk van The BluesBones. In 2012 werd hij ingelijfd bij deze band, waarbinnen hij zichzelf heeft kunnen ontwikkelen. Hij zat ook niet stil, want intussen volgde hij wel les en vorig jaar studeerde hij dan ook af als muzikant aan de PXL-Music school. Successen zijn de mannen niet vreemd want in 2016 wonnen ze de Belgische Blues Challenge en werden ze het jaar nadien tweede op de European Blues Challenge. Maar zoals dat gaat met een goede muzikant wil hij ook wel eens zijn eigen ding kunnen doen. In 2017 werd dan Stef Paglia Trio boven de doopvond gehouden.

Op de cd staan 9 eigen nummers en één cover “Freedom” van Jimi Hendrix. Alle muziek is geschreven door Stef en de teksten zijn van zijn vriendin Iris Teunissen. En dat is eigenlijk een heel straffe toer. Natuurlijk kent zij hem als geen ander, en de teksten zijn dan ook erg persoonlijk. Hij leerde Iris kennen in 2015, en zij is de drijvende kracht achter Stef Paglia. Positieve en negatieve ervaringen van beiden liggen aan de basis van de teksten. Qua muziek bevat het album verschillende stijlen maar gebracht in een Stef Paglia sound, dus een soulful groovy blues rock sound.
Het zal je dan ook niet verbazen dat het er bij momenten stevig aan toe gaat, maar met nummers als “Mystery Heaven” en de mooie ballad “Warmth Instead of Cold” laat Stef zien dat het ook anders kan. De titel van de cd draagt hij waarschijnlijk op aan zijn ouders en dan vooral aan zijn vader die in 2014 overleed, en met wie hij heel close was. Zij hebben altijd volledig achter de carrière van hun zoon gestaan.
Conclusie: een heel sterke eersteling voor het Stef Paglia Trio. Een absolute aanrader voor wie van goede teksten en stevig gitaarwerk houdt. (JePe)

Spijtig genoeg kon ik er op de cd voorstelling niet bij zijn, maar dat ga ik goed maken in Wespelaar.

Nog enkele data: