7.    Sinners Prayer

8.    Last Time

9.    Riot In Cell Block Nr. 9

10. Got My Mojo Working

11. Boe Boe Boe

12. Give Me One More Wishkey

Boule, alias Jan Doetjes is een uit de Amsterdamse Jordaan afkomstige vent die, na een ondeugende jeugd, eindelijk zijn toevlucht zocht tot de fotografie in Beverwijk.  Omdat hij ook een potje kon zingen, en de keuze op Blues viel, kreeg hij de bijnaam Big Bad Boy mee. Om zijn naam nu alle eer aan te doen werd dit album samengesteld. Het is grotendeels een samenvatting van Boules jonge leven, dat hij beschrijft onder de vorm van 6 covers en 6 eigen nummers, waarvan er 4 van zijn hand. Onder andere “Steelman” dat het verhaal vertelt over de periode dat hij als timmerman op de hoogovens werkte, “Luna” krijgt een Bo Didley sound en gaat over zijn kleindochter die in het verre Florida woont, “Rainy Day” vertelt dan weer over zijn twee gebroken huwelijken en “Boe Boe Boe” gaat over een regenachtige zomerse droom. Gitarist Bonne Van De Heuvel schreef het nummer “People” en laat hierin harpspeler Ron Swart uitbundig aan het werk. En waarschijnlijk heeft Boule toch wat binding met het Christendom, want in “Sinners Prayer” smeekt hij The Lord om vergiffenis.

Stuk voor stuk mogen deze eigen werkjes er best wezen en hierdoor krijgt dit album zeker een meerwaarde. De covers zijn zodanig aangepast dat men het originele er nog wel in herkent, maar toch is die typische eigenzinnige “Voodoo Sound” van de Boules Blues Band hierin terug te vinden. Vooral de excentrieke Boule zelf, die met zijn presentatie en voodoostick de show op het podium steelt, (als men de pers mag geloven tenminste) is in het bezit van een goed ruig stemgeluid en komt zeer pittig over. De Band laat zich vooral inspireren door hun favoriete muziekstijl van onder meer John Mayall,  Peter Green, Rory Gallagher, Sonny Boy Williamson , ZZ top en The Rolling Stones.

Voor dit derde album van BBB, heeft Jan Doetjes tevens beroep gedaan op Leo Verkruissen op bass en Ruud Huhl op drums, allen topmuzikanten uit de IJmond en de formatie bestaat onder deze bezetting al ruim twee jaar. Een Hollands product dat er staat als een huis en ik zal maar wat content zijn als deze band ook onze Belgische podia eens onveilig komt maken. (Leen)

Label: Kiekie Records

Distributie: Fotokiekie Kuenenplein 2 1945 RK  Beverwijk

Mastered by: Hay Zeelen Amsterdam