9. Vibro eXotica

10. Redneck Barbie

11. What Makes you Think I’m So Lonesome

12. Prairie Dog Daddy

13. Time to Have a Good Time pt. 2

14. Roma’s Song

Jinx Jones is nu niet bepaald een ijverig baasje wat opnames betreft, de albums “License to Twang” en “Rumble & Twang” dateren immers al van een poosje geleden en ondergetekende maakte voor beide schijfjes met veel plezier (Roots) time in Rootsville….

Onlangs liet de gitaarvirtuoos uit San Francisco, California ons weten dat hij een nieuw album zou uitbrengen en of wij, ondertussen logerend op een andere locatie, eventueel interesse hadden voor een nieuwe recensie ?. Aangezien de man door ondergetekende op handen wordt gedragen is momenteel  Bealestreet Belgium nu de gastheer en liet een positief antwoord uiteraard niet lang op zich wachten. Jinx Jones is een Gretsch fanaat die niet alleen door de gezaghebbende bladen Guitar Player, Vintage Guitar en Blue Suede News geprezen wordt maar in het verleden goed genoeg bevonden werd om ondermeer hand en spandiensten te verlenen aan ondermeer Chuck Berry, Solomon Burke en Roy Buchanan.

Natuurlijk is Rockabilly en red – hot guitar driven Honky Tonk ( “Never Live It Down”,”I’m in the Doghouse”,”What Makes you Think I’m So Lonesome”)   alive and well op “Rip and Run”,  de openingstrack “On Parole & Out of Control”,”Hot Rod Heartbreaker” en de instrumental titeltrack “Rip and Run” laten er immers van bij aanvang geen twijfel over bestaan dat aan de succesformule niet gewijzigd wordt. … reverb – drenched Gretsches, thumping upright bass ( Joe Kyle Jr.,) and Jones’ Setzer – esque vocals a volonté ! Voornamelijk eigen songs op dit album dat op Home Braend Records (Finland) het levenslicht zag en dat duidelijk onder de noemer valt : It’s Time to Have A Good Time” ! Een feestje dat duidelijk op aarde moet plaatsvinden want de waarschuwing “No Beer in Heaven” mag dan al jaren gemeengoed zijn in Tex Mex middens, “Redneck Barbie”, The Prairie Dog Daddies” en andere liefhebbers van Rockabilly & Honky Tonk mogen vanaf nu ook samen met Jinx Jones dat ‘goed bewaard geheim’ delen….Schol ! (SWA)

Guitars & Vocals : Jinx Jones

Bass : Joe Kyle Jr.

Drums : Jimmy Sage