5.   Sunflower River Rag

6.   Poison Took My Baby

7.   Dockery Farm

8.   Fishin’ Little Mama

9.   Baby Jane

10.               I Got To Testify

De Delta Flyers zijn een akoestische duo, bestaande uit Stevie DuPree:zang/harp en songwriter/gitarist, Travis Stephenson met een originele Mississippi Delta Blues sound dat men vind vanaf Highway 61, New Orleans tot in Chicago. In 2007 brachten zij de CD “On The Levee Road” uit en deze kon op goede recensies en wereldwijde airplay rekenen. In september van 2008 voltooiden The Delta Flyers een succesvolle tournee in het zuidoosten van de Verenigde Staten die werd afgesloten met een uitverkochte show in Nashville, Tennessee

Sommige van de nummers op dit album hebben betrekking op plaatsen en gebeurtenissen die belangrijk zijn in de geschiedenis van de blues, sommige zijn getrokken uit persoonlijke ervaring en sommige zijn gewoon lange verhalen, maar ze zijn allen aangenaam om luisteren. Als je van Canned Heat (uit de jaren 60) houdt,  zal je van dit schijfje zeker genieten. De 10 tracks zijn allen geschreven door DuPree of door DuPree/Stephenson. Beide heren worden soms ondersteund door Jack Saunders (bas, percussie en zang), Rick Richards (drums), Rich DelGrosso (mandoline) en Sister Tommie Lee Bradley (zang). “61 Highway Blues” is een elektrische gitaar shuffle, die wordt gevolgd door “Sixteen Bars” dit nummer gaat niet over drankbars, maar over het aantal staven in een gevangenis celdeur. “Mentone, Alabama” is een vrolijk Bluegrass stijl reislied. “Baby is So Fine” is een prachtige boogie shuffle en “Poison Took My Baby” vertelt een waarschuwend verhaal over drugs misbruik. “Dockery Farm” brengt hulde aan een beroemde Delta plantage. “Fishin’ Little Mama” is een Chicago stijl blues shuffle, en in “Baby Jane” mag Richards zich eens uitleven op de drums. Afsluiter is “Got To Testify” een mooi evangelie stijl nummer.

The Delta Flyers zijn een fris nieuw gezicht in de blues gemeenschap en hun carrière is zeker in stijgende lijn.
Ik hou van dit album. Een zeer sterke release. Dit zal worden uitgebracht op 4 januari 2011via Soulbilly Records. (Leen)

Label: Soulbilly Records