10

17 Miles A Da

11

Middle Of Nowhere

12

Doce De Mayo

Is Anybody Goin’ To San Antone ….het is en blijft een vriendelijke uitnodiging die je nooit in de wind mag slaan. Ook al vind ik de versie van Doug Sahm nog altijd het leukste, wat Tom Corbett – mandolin player well known on the West Coast bluegrass, newgrass, swing and alt. folk scene – er op “Tonight I Ride” van bakt ook wel best te pruimen is. Samen met de opener “Here Comes the Border” en de Tex Mex polka’s  “Doce De Mayo”  en “Flip Flop Flingers” creërt het een zomers, zonnig gevoel dat momenteel weliswaar in schril contrast staat met het wel erg vroege winteroffensief dat ons al een tijdje serieus parten speelt. In tegenstelling met het acuut zouttekort bij behoorlijk wat Limburgse gemeenten is er met “Still Hear Her Crying” van een gebrek aan zoetigheid geen sprake op dit schijfje dat kan rekenen op hand en spandiensten van nog al wat ronkende namen. Niet alleen David West, Herb Pedersen, Bill Bryson, Nina Gerber, Jonathan Mc Euen en Lorenzo Martinez passeren de revue maar ook behoorlijk wat Tommetjes doen onder het swing motto :  “Welcome To Tom’s Place, we’ve got everything you need”  hier op een schitterende wijze hun ding (Tom Corbett, Tom Rozum / second mandolin, Tom Sauber / fiddle, Tom Lee / bass, Tom Lackner / drums, Tom Ball / harmonica) Tom Corbett is ongetwijfeld een uitstekend multi – instrumentalist ( zie inlay)  die zich met songs als “Love Me One More Time” en “Grandpa Sittin’ on the Front Porch” als een vis thuisvoelt in het blue / newgrasswater maar met een aantal songs (“17 Miles A Day”, “Middle of Nowhere”en “Ease on Down the River”) een plaatsje opeist in the California singer / songwriter’s scene. “Tonight I Ride”  …..I BOB You ! (SWA)

Cd recensies december 2010