6. Serious Doin’ Woman
  7. Ridge Runner
  8. New Morning Road
  9. Raylene
  10. Heaven’s the Only Place
  11. You Got It Good (And That Ain’t Bad)

Dat (muzikale) meningen wel eens verschillen werd met het album “There’s a Time” van Doug MacLeod nog maar eens bewezen. Ondergetekende vond het niet bepaald een wereldschokkende gebeurtenis maar een degelijk album (cd recensies maart ‘013). Maar wat blijkt ; de sympathieke “Winner of the 2014 Blues Music Award for Acoustic Artist of the Year” kreeg voor dat album ook de Award  “Acoustic Album of the Year”. Gelukkig zijn en blijven de meningen over de sympathieke man wereldwijd wel eensluidend  ; Doug MacLeod is a unique, powerful guitarist with a rich and soulful voice, singing original songs based on his own life and experiences.
Met de opvolger “Exactly like This” wordt er verder geborduurd op hetzelfde succesvolle stramien, zo zijn Denny Croy / bass en Jimi Bott / drums (Fabulous Thunderbirds, Rod Piazza, Mannish Boys, Mark Hummel, Kevin Selfe,  Woodbrain) opnieuw van de partij en werd Mike Thompson ( piano) bereid gevonden om zijn verdiende rustpauze  – na een slopende toernee met the Eagles – eventjes uit te stellen voor de opnames van dit album. Ook aanwezig in de Skywalker Sound studio (California) ; co – producer Janice Manusco en Grammy – winning engineer Keith Johnson, beide heren deden hun uiterste best om “Exactly Like This” te doen klinken als een live performance where Doug Mac Leod is playing in front of you, just for you ! Een bijzonder geslaagde onderneming  – no headphones, no overdubs –  waarbij de singer -songwriter via dertien eigen songs  opnieuw in zijn American tradition duikt en boegbeelden als Louis Jordan, Wes Montgomery, Jerry Reed, Tony Joe White, John Lee Hooker,  Duke Ellington betrekt in een verdienstelijke hulde die bijna een uurtje prima ‘killer stuff’ oplevert. Doug MacLeod – een geweldige verhalenverteller met veel humor – geeft via de inlay bijzonder leuke informatie en grappige anekdotes vrij waarom hij speciaal deze songs / artiesten heeft gekozen voor “Exactly Like This” . Een album dat ongetwijfeld bij iedereen in de smaak zal vallen, Doug Mac Leod …”You Got it Good and that ain’t bad !!! (SWA)

Cd recensies maart 2015