foto van Nico Duportal & his rhythm dudes.
facebook : Nico Duportal & his rhythm dudes | Facebook
label : Rhythm Bomb Records

Hey “Guitar Player”, play the blues for me …..

Geen twee zonder drie ….verleden jaar waren Nico Duportal  & His Rhythm Dudes één van de leukste verrassingen op Blues Peer, onlangs verbaasde hij het Blues & Roots wereldje opnieuw met zijn sublieme bijdrage aan het album “Rocket Girl” van Jai Malano ( zie cd recensies feb ‘015) en met “Guitar Player”   komt deze Real Rockin’ Papa (Paris, 1976)  met een album op de markt waarvan de titel alleen al boekdelen spreekt ! Opnieuw een kleine veertig minuten ‘crazy times’ voor iedereen die een boontje heeft voor all the good old American music from the 30,s to the early 60’s. (Blues, Rhythm & Blues, Swing, Hillbilly, Honky Tonk, Country, primitive Rockabilly, Western Swing, West Coast blues)
“Guitar Player”, first full lenght effort of Nico Duportal for Rhythm Bomb Records, huisvest – netjes verdeeld –  zes originals en zes covers en wordt ongetwijfeld via een fantastische big release party op Viva Las Vegas 18 aan het publiek voorgesteld. (http://www.vivalasvegas.net/)
Bealestreet Belgium mocht nu al kennismaken met dit album dat opgedragen wordt aan Richard Duran aka Lynwood Slim, his lovely grand father Roland Duportal, Marc Tortorici en Nick Curran en met “Going Down To Big Mary’s” een Paladins (live) golden oldie telt, de titeltrack “Guitar Player” en “Josh & Slim” niet enkel de meester himself maar de volledige band laat schitteren, op een sublieme nervous boogie woogie kan rekenen (P. Gayten’s “Oh Oh”) met de openingstrack “When I’m Gone” een klassieker in spe heeft  en eer betoond aan John Watson met diens “Oh Baby”, idem dito met “Much Later” aan Ike Turner & Jackie Brenston. Met “Guitar Player” Nico Duportal & His Rhythm Dudes  ( Arnaud Desprez / sax tenor, Alex Bertein / sax bariton, Olivier Cantrelle / piano, Thibaut Chopin / contrabass, Pascal Mucci / drums) plaats je ongelofelijke kwaliteit op het podium …als je ook nog eens “Rocket Girl” Jai Malano boekt sla je twee  blues / rootsvliegen in een klap …. met andere woorden  : “A Real Good Lovin’ Night” !!! (SWA)

Cd recensies maart 2015