​ERIKSSON DELCROIX

Album : The Riverside Hotel

label : Waste My Records / Munich Records / V2 Records

Ben je dat voortdurende gezeik van onze weervrouwen / mannen over het tekort aan grondwater, terwijl het al weken water giet, net zo beu als koude pap dan heeft ondergetekende een leuk alternatief voor je in petto.  Wij bieden je in “Hotel Riverside”  / Clarksdale, Mississippi een klein halfuurtje prima “Flat Earth Blues” aan, verzorgd door  Nathalie ‘Louisiana’ Delcroix (Lais) , ‘Ti Cher’ Bjorn Erikson (Zita Swoon, Broken Circle Breakdown Bluegrass Band) waarbij Alain Rylant / drums, percussie, Elko Blijweert / guitars, Peter Pask / bass, Karl Eriksson / accordeon, banjo, vocals, Tim Coenen/ drums, percussie en Milan Warmoeskerken / guitars  een stevige  streep “Louisiana Hot ” speel / dansplezier aan toevoegen. Inderdaad , “La Danse De Mardi Gras” is de leuke boodschap op dit vijfde album in evenveel jaren tijd waarbij Louisiana soleil, / wine / tracasse  nooit ver weg uit de buurt zijn en “Les ‘Tit’ Blondes” zowaar een Arno stempeltje opgespeld krijgt . U heeft het ondertussen al begrepen , met klassiekers in spé als de titeltrack “The Riverside Hotel”, waar the Queen of Blues Bessie Smith overleed en de geest van Ike Turner nog rondzweeft, “Le Bayou De Mille Miseres”,  en de favorietjes “Snap off The Pearl Snap” , “Train kept a rollin, Flat Earth Blues” is het moeilijk stilzitten. Eriksson – Delcroix vertoeven op “The Riverside Hotel”  met een been in het Amerikaanse moeras en het andere in de zompige Belgische klei , de Hoodoo Witches, Hoodoo Bitches houden er u gezelschap zodat u met recht en reden na het beluisteren van dit prachtig album uit volle borst (en)  kan meezingen : “J’ai eté au Bal “. Zeker weten ! (Swa)

Cd recensies maart 2019